Innan du skickar mobilen

Innan du skickar mobilen

När mobilen anlänt vill vi göra den säljbar så fort som möjligt. För att underlätta detta och att vi snabbt ska kunna hantera vårt diagnostikprogram krävs att du loggat ut mobilen från tidigare konton. Är du osäker på hur du gör finns guide här nedan.


Apple-mobiler (Hitta min iPhone)

  1.  Gå till Inställningar på telefonen.
  2.  Klicka på Apple-ID (högst upp, under "sök")
  3.  Klicka på Hitta och sen Hitta min iPhone
  4.  Bocka av hitta min iPhone och skriv i lösenordet för ditt Apple-ID

Kommer du inte ihåg ditt lösenord, läs mer här.

 


Android-mobiler (Google-konto)

  1. Gå till Inställningar på telefonen
  2. Scrolla ned till Konton och säkerhetskopia.
  3. Klicka på konton
  4. Klicka på Google-kontot.
  5. Klicka på Ta bort konto, klicka på Ta bort konto igen, klicka sedan på OK.

Om du inte har ditt Google-lösenord så behöver du skicka med kvittot på produkten.


Android-mobiler (Samsung-konto)

  1. Gå till Inställningar på telefonen.
  2. Scrolla ned till Konton och säkerhetskopia.
  3. Klicka på Konton.
  4. Klicka på Samsung account.
  5. Klicka sedan på de 3 prickarna till höger.
  6. Klicka på Ta bort konto, klicka sedan på Ta bort, skriv sedan in lösenordet och klicka sedan på OK.

Inte tydligt nog? se skärmdumpar och läs mer här.


Tips! Säkerhetskopiera mobilen

Vi raderar samtliga mobiler på dess data och det går därefter inte att återfå någon information. Behåll mobilens innehåll och säkerhetskopiera med ditt iCloud, iTunes, Samsung, eller Google-konto. Är du osäker på hur man gör finns enkla instruktioner hos respektive märke.

Apple          Samsung          Google