Vad kostar det?

Vad kostar det?

moobil är en förmedlingstjänst och idén med vår tjänst är att du ska få mer betalt för din mobil än via andra försäljningssätt. När mobilen sålts tar vi ut vår del och resten betalas ut till dig. Vår del baseras på mobilens försäljningspris.


moobils del

Fast avgift 495 Kr
Provision 5% av försäljningspris

I kostnaden ingår alltid frakt, diagnostering, radering av data, marknadsföring samt försäljning på moobil.se och i vår egen Tradera-butik. Eventuella köpreklamationer och ångerrätt tar vi såklart också hand om. Företag betalar 495 kr inkl. moms + 5 % av försäljningspriset.


Exempel

Mobilen kostar

Fast avgift

moobils provision

Du får tillbaka

7000 kr

495 kr

-350 kr

=

6155 kr

5500 kr

495 kr

-275 kr

=

4730 kr

4800 kr

495 kr

-240 kr

=

4065 kr

3400 kr

495 kr

-170 kr

=

2735 kr

2500 kr

495 kr

-125 kr

=

1880 kr



Prissättning

moobil prissätter efter telefonmodell, hur länge den har använts och i vilket skick mobilen är i. Läs mer om vår värdering här



Övriga kostnader

I vissa fall tar vi ut extra avgifter för vårt hanteringsarbete, dessa avgifter dras självklart av från vår utbetalning till dig. 

• Pinkod- eller Kontolåst: 100 kr
• Saknad SIM-korts-hållare: 100 kr

Läs vår guide om utloggning av konton här

Om du ångrar din påbörjade försäljning och önskar retur av mobilen. Gäller endast så länge mobilen inte har hunnit blivit såld och därmed fått en ny ägare:

• Retur av inskickad mobil: 195 kr


Om den inskickade mobilen värderats till under vår hanteringsavgift ser vi till att den raderas på tidigare innehåll och återvinns inom Sverige. Vi informerar dig och inom 10 dagar finns möjlighet att mot en hanteringsavgift få mobilen returnerad:

• Retur av inskickad mobil: 195 kr